De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt Lunds universitets e

De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt  Lunds universitets e
De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt Lunds universitets eller någon annan myndighets ställningstaganden.

söndag 6 november 2016

LUX igen

Jag har tidigare kommenterat LUX som ju är min arbetsplats. Fint och bra inuti, men ganska anskrämligt utanpå—i alla fall fasaden mot Sölvegatan. Det var min dom. Samtidigt har jag uttryckt farhågor om hur interiörerna kommer att åldras och slitas med tanke på det ljusa träet i trappor och vitmålade ytor.

Förslitningen syns väl inte alltför mycket av än. Bara dryga två år efter öppningen upptäckte jag dock i fredags något ganska allvarligt. Det läcker in. Nu regnade det mycket i fredags, men i alla fall. Ett hus som bara har lite mer än två år på nacken och inte varit direkt billigt ska väl inte ha hål i taket? Men så är det med en rejäl regnpöl i nordöstra delen av bottenvåningen där taket visserligen inte består av pannor eller mossa, men av fönster. Det blir paraply till jobbet på måndag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar