De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt Lunds universitets e

De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt  Lunds universitets e
De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt Lunds universitets eller någon annan myndighets ställningstaganden.

onsdag 6 januari 2016

Hotellnätter

Har räknat igenom hur många nätter jag inte sov hemma under 2015. Det rör sig om cirka 75 nätter, alltså i genomsnitt var fjärde natt. Av dessa var dryga 50 nätter som jag sov borta p.g.a. av arbete. I genomsnitt blir det ganska exakt en natt i veckan året om. I själva verket är det tätare i terminerna om man räknar bort sommarmånader och tre veckor kring jul och nyår.

För det första måste jag konstatera att det är bra mycket mer än vad jag gissade på innan jag räknade.  Min gissning låg på ungefär 35. För det andra är det uppenbart att det är alldeles för mycket för min familjesituation. Det var en nyttig övning som absolut resulterar i att jag måste tänka till och om när det gäller engagemang och hur jag reser. Ibland är det onekligen bra att ha tillgång till gamla kalendrar och annat som gör att man kan försöka analysera sin egen tidsgeografi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar