De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt Lunds universitets e

De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt  Lunds universitets e
De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt Lunds universitets eller någon annan myndighets ställningstaganden.

tisdag 18 april 2017

Lilla Harrie-Örtofta

Alla cykelvänner i Lund undrar förstås som jag varför arbetet på cykelvägen mellan Lilla Harrie och Örtofta dröjer så. Enligt Eslövs kommuns hemsida skulle den vara klar redan sista mars. Ändå är allt fortfarande uppgrävt och bron inklädd i en presenning.

Nu har jag besked. Efter att ha pratat lite med en grävskopemaskinist på morgoncykelturen visar det sig att det stora problemet är själva bron vid Örtofta som enligt planerna ska effektbelysas och renoveras. Den visar sig bängligare än vad man trott och nu vet de inte hur de ska göra. Lyfta av hela rasket eller lösa det på annat sätt. En sak lovade i alla fall maskinisten jag talade med. Det hela ska vara klart före sommaren.

Nu undrar jag bara var lokalpressen är, den som tidigare rapporterat om planerna är nu helt tyst? Hur har företaget som åtagit sig arbetet kunnat göra en sådan tabbe? Vilka skadestånd finns inskrivna i kontraktet vid förseningar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar