De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt Lunds universitets e

De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt  Lunds universitets e
De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt Lunds universitets eller någon annan myndighets ställningstaganden.

onsdag 12 september 2012

Plankad? Eller plankare?

Nu har det äntligen hänt mig också, det otroliga som bara händer andra. Jag skrev i maj en text där jag använde mig av en väldigt speciell metafor som jag inte sett användas någon annanstans. Texten publiceras inom kort i en forskningsantologi med peer-review-förfarande. Just idag fick jag av antologins redaktör en länk till en artikel med exakt samma metafor som förpublicerats för bara fyra dagar sedan på en amerikansk tidskrifts hemsida. Min metafor användes alltså av andra i bara lite annorlunda sammanhang. Hur är det möjligt att två tyskar använde samma metafor som jag nästan samtidigt, känns nästan kusligt. Men framför allt, hur är det möjligt att antologins redaktör snokade upp denna artikel endast fyra dagar efter att den förpublicerats i en tidskrift som jag misstänker han inte läser varenda gång den kommer ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar