De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt Lunds universitets e

De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt  Lunds universitets e
De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt Lunds universitets eller någon annan myndighets ställningstaganden.

onsdag 28 mars 2012

Resor och mat

Hurra!

Äntligen undersökningen som jag väntat på. Det visar sig att resekostnaderna vid Lunds universitet ligger på nästan 30 kkr per år och anställd inklusive städpersonal, administratörer m.fl. om jag förstår det hela rätt. Det är väl ungefär en USA-resa och en Europa-resa per år. Kanske inte så mycket att yvas över trots allt, om det nu inte var för alla de anställda som reser väldigt lite. Det vore alltså ännu mer intressant att få fram en lista över hur olika kategorier på universitet reser, professorer, lektorer, ledning etc. Här finns uppenbarligen ett uppslag för LUM, liksom en lista över de mest resglada individerna.. Och det är förstås pinsamt att detta reportage görs av radions ekoredaktion och inte av någon universitetstidning med alla sina journalistiska resurser.

P.S. Sedan är det ju också tänkvärt att KTH och Stockholms universitet representerar för 7500 kr resp. 5.000 per anställd. Kan inte säga att det var mer mat eller dyrare där som jag minns det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar