De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt Lunds universitets e

De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt  Lunds universitets e
De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt Lunds universitets eller någon annan myndighets ställningstaganden.

fredag 2 mars 2012

Forskningsämne

Hurra! Jag är professor i ett forskningsämne... Det var jag faktiskt inte på min förra tjänst. Inte för att det är någon fördel eller gör någon skillnad. Det är bara lustigt att Högskoleverket och Statistiska centralbyrån ägnar sig åt att lista forskningsämnen samtidigt som högskolor och universitet ska ha större autonomi. Nåja, nu inrättas ju tjänster och forskarutbildningar tack och lov utan någon som helst hänsyn till om ämnet finns med på HSV:s lista eller inte. Hoppas det kan fortfara att vara på det viset. Ändå kan jag gona mig åt att företräda ett "riktigt" forskningsämne. Man får passa på och glädja sig åt det lilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar