De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt Lunds universitets e

De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt  Lunds universitets e
De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt Lunds universitets eller någon annan myndighets ställningstaganden.

fredag 10 februari 2012

Veckan som gått

...har varit händelserik trots allt. Har lyckats skriva en två-sidig letter of intent till universitetsledningen i förhoppningen att de vill skicka den vidare till en wallenbergstiftelse. Har varit runt i Sverige en del på delvis intressanta möten. I övrigt har jag framför allt fått extremt positiv feedback från kolleger här i Lund, något som aldrig hade hänt mig på min gamla arbetsplats. Här vet det att ta hand om sina anställda. Tyvärr dock också en hel del möten nästa vecka som gör att forskningstiden krymper oväntat mycket.

En sak undrar jag dock över, varför akademiker är så obenägna att resa? Ordnar en studieresa till kontinenten i maj  med nästan tjugo inbjudna som borde vara intresserade (finansierad och klar). Nu verkar vi bli kanske sju-åtta stycken trots att detta är en unik möjlighet. Det är väl ändå lite konstigt, men det klart folk är väldigt upptagna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar