De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt Lunds universitets e

De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt  Lunds universitets e
De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt Lunds universitets eller någon annan myndighets ställningstaganden.

lördag 18 februari 2012

MAX IV

Enligt Sydsvenskan idag blir MAX IV dyrare än beräknat, mycket dyrare än den budgeterade miljarden (har tyvärr inte hittat någon länk på hemsidan). Rektor är inte orolig eftersom det är under kontroll. Det hade varit värre om ESS hade varit inom universitetet, kul att höra för ESS Scandinavia AB där rektor sitter i styrelsen. Men universitetets projektledare för MAX IV säger att det blir dyrare trots att de sitter i förhandlingar med blivande hyresvärden. Särskilt besvärande är att budget som skulle ha kommit i mitten av februari nu skjutits upp till slutet av mars. Jag tror det vore klokt om männen bakom MAX IV sätter sig ner och börjar söka pengar igen. Och jag hoppas att styrelsen agerar för att få godkänna avtalet, det fick de aldrig göra när det gällde Medicon Village.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar